Posluchači se tak dozvěděli spoustu zajímavých informací a triků ze zákulisí mediálního prostředí, nebo o tom, jak pracují PR firmy, tedy ty, které zajišťují svým klientům dobré vztahy s veřejností. Eva prozradila, jak mohou novináři jednou polopravdivou větou obrátit oči veřejnosti třeba na do té doby úplně opomíjené muzeum gramofonů a několikanásobně mu tak zvednout tržby. Pochlubila se také, že jejich firma stojí za kampaní Zachraňte Ježíška, která bojovala za zachování symbolu českých Vánoc proti všudypřítomnému Santa Clausovi. Jako úspěch hodnotí to, že petici podepsalo přes 30 tisíc Čechů a fotka demonstrujících sněhuláků byla otištěna ve Financial Times. Ozvali se dokonce i novináři z Ruska s otázkou, co máme proti dědovi Mrázovi. Jeden z transparentů totiž hlásal, že Ježíšek přežil dědu Mráze a přežije i Santu Clause! Na podobných příkladech ukazovala, jak funguje mediální prostředí a na co si má člověk dávat pozor, aby se nenechal zmanipulovat.

Na konci prezentace ještě Eva ukázala na několika případech, že reklama se ani po sedmdesáti letech nezměnila a používá stále stejné prostředky, jak nalákat zákazníky.

Přednáška byla velmi dobře zvládnutá, přesně tak by měla vypadat výuka „mediální gramotnosti“, o které se teď často hovoří. Myslím, že by Eva Fruhwirtová mohla okamžitě začít učit na katedře žurnalistiky.

Jan Pilař